Komin spalinowo-powietrzny

Systemy jednościenne

Komin spalinowo-powietrzny

System spalinowo-powietrzny jest koncentrycznym systemem odprowadzania spalin z urządzenia turbo, oraz zamkniętą komorą spalania. Przy zastosowaniu cienkościennych rur stalowych powietrze zasysane do spalania jest ogrzewane przez spaliny przepływające w przeciwprądzie.

Dzięki temu podwyższa się sprawność kotła. Zasysanie powietrza z zewnątrz umożliwia prace niezależnie od wentylacji pomieszczenia, w którym umieszczono kocioł. Można dzięki temu mieścić kocioł w małych pomieszczeniach nie posiadających własnej wentylacji.

Zasysanie powietrza z poza pomieszczenia, w którym umieszczono kocioł obniża również jego wpływ na mikroklimat całego mieszkania. Gazo i wodoszczelność uzyskuje się dzięki umieszczeniu uszczelki w połączeniach kielichowych.

System ten produkowany jest w zakresie średnic: 60/100, 80/125, 100/150, 110/160 (Ø/mm) oraz inne średnice wynikające z obliczeń, dla większych iednostek cieplnych. Pierwszy wymiar określa średnicę rury odprowadzającą spaliny, a drugi średnicę rury doprowadzają cej powietrze do spalania.

Płaszcz wewnę trzny systemu produkowany jest ze stali kwasoodpornej, a płaszcz zewnętrzny ze stali nierdzewnej. Płaszcz systemu podłączeniowego w pomieszczeniu jest tez w wersji malowanej na kolor biały, dlatego uzyskuje się estetyczny wygląd.

System spalinowo / powietrzny można stosować w różnych wariantach.

Image
Image
Image
Image

Charakterystyka

Rura spalinowa umieszczona w kominie ceramicznym jest zakończona specjalną płytą kominową (czerpnią , oraz rura spalinowa połączona jest z rurą spalinowo-powietrzną, która czerpie powietrze z wolnej przestrzeni komina ceramicznego i jest połączona z kotłem.

 

 

Wariant 1

System spalinowy umieszcony w przewodzie kominowym ceramicznym, połaczony rurą spalinowo-powietrzną z kotłem, natomiast pozostała przestrzeń w przewodzie ceramicznym służy do zaciągu powietrza. Komin musi być zakończony specjalną czerpnią kominową.

  1. Rura
  2. Kolano 93 0 z podparciem
  3. Płyta z przewietrzeniem (czerpnia)
  4. Rura spalinowo-powietrzna
  5. Kolano 93 0 z rewizją i krućcami pomiarowymi
  6. Rura spalinowo-powietrzna łącząca kanał ceramiczny
  7. Kołnierz
  8. Kołnierz przeciwdeszcowy
  9. uszczelki silikonowe wewnętrne

Wariant 2

System spalinowo-powietrzny na całej długości czy to miejscowiny jest w istniejącym kominie, czy też może być jako nowy samodzielny przewód kominowy.

  1. Rura
  2. Zakończenie rury ustnikowe
  3. Obejma mocująca
  4. Teleskop
  5. Rura
  6. Kolano z krućcami pomiarowymi
  7. Kolano przejściowe z czerpnia powietrza
  8. Kołnierz
  9. Obejma rury
  10. Obejma konstrukcyjna
  11. Blacha wspornikowa

Wariant 3

System kominowy spalinowo-powietrzny przechodzi przez ścianę specjalna kształtka przejściowa ( kolano 90 0 ) powoduje zaciąg powietrza dalej już znajduje się zaizolowana rura spalinowa.

  1. Rura
  2. Teleskop
  3. Czerpnia powietrza z wyrzutem spalin
  4. Kolano rewizyjne z króćcami pomiarowymi
  5. Kołnierz
  6. Uszczelki zamontowane w wewnetrznej rurze

Wariant 4

System spalinowo-powietrzny przechodzi poza ściane i jest zakończony czerpnią powietrza wraz z wyrzutnią spalin. System ten można stosować w szczegulnych warunkach przewidzianych w prawie budowlanym.

O firmie

Nasi partnerzy

DAASS" Danuta Szymon Sygut - Systemy kominowe. Wszelkie prawa zastrzeżone 2024.