System spalinowo-powietrzny jest koncentrycznym systemem odprowadzania spalin z urządzenia turbo, oraz zamkniętą komorą spalania. Przy zastosowaniu cienkościennych rur stalowych powietrze zasysane do spalania jest ogrzewane przez spaliny przepływające w przeciwprądzie.
Dzięki temu podwyższa się sprawność kotła. Zasysanie powietrza z zewnątrz umożliwia prace niezależnie od wentylacji pomieszczenia, w którym umieszczono kocioł. Można dzięki temu mieścić kocioł w małych pomieszczeniach nie posiadających własnej wentylacji.
Zasysanie powietrza z poza pomieszczenia, w którym umieszczono kocioł obniża również jego wpływ na mikroklimat całego mieszkania. Gazo i wodoszczelność uzyskuje się dzięki umieszczeniu uszczelki w połączeniach kielichowych.
System ten produkowany jest w zakresie średnic: 60/100, 80/125, 100/150, 110/160 (Ø/mm) oraz inne średnice wynikające z obliczeń, dla większych iednostek cieplnych. Pierwszy wymiar określa średnicę rury odprowadzającą spaliny, a drugi średnicę rury doprowadzają cej powietrze do spalania.
Płaszcz wewnę trzny systemu produkowany jest ze stali kwasoodpornej, a płaszcz zewnętrzny ze stali nierdzewnej. Płaszcz systemu podłączeniowego w pomieszczeniu jest tez w wersji malowanej na kolor biały, dlatego uzyskuje się estetyczny wygląd.
System spalinowo / powietrzny można stosować w różnych wariantach.
Rura spalinowa umieszczona w kominie ceramicznym jest zakończona specjalną płytą kominową (czerpnią , oraz rura spalinowa połączona jest z rurą spalinowo-powietrzną, która czerpie powietrze z wolnej przestrzeni komina ceramicznego i jest połączona z kotłem.
System spalinowy umieszcony w przewodzie kominowym ceramicznym, połaczony rurą spalinowo-powietrzną z kotłem, natomiast pozostała przestrzeń w przewodzie ceramicznym służy do zaciągu powietrza. Komin musi być zakończony specjalną czerpnią kominową.
System spalinowo-powietrzny na całej długości czy to miejscowiny jest w istniejącym kominie, czy też może być jako nowy samodzielny przewód kominowy.
System kominowy spalinowo-powietrzny przechodzi przez ścianę specjalna kształtka przejściowa ( kolano 90 0 ) powoduje zaciąg powietrza dalej już znajduje się zaizolowana rura spalinowa.
System spalinowo-powietrzny przechodzi poza ściane i jest zakończony czerpnią powietrza wraz z wyrzutnią spalin. System ten można stosować w szczegulnych warunkach przewidzianych w prawie budowlanym.